Vita kladdkakemuffins med mandelmassa och hallon

Hittade detta recept som lät oehört gott men bytte ut några ingredienser och måste säga att dom är verkligen otroligt goda, måste ni verkligen testa!
 
Vita kladdkakemuffins med mandelmassa och hallon
Ca 12 st 
 
100 g margarin
2 ägg
½ dl socker
1 msk vaniljsocker
½ dl vetemjöl
½ tsk bakpulver
50 g vitchoklad
50 g mandelmassa
50 g hallon
 
Gör så här:
1. Smält margarin och hacka den vita chokladen, när margarinet smält så lägger du i chokladen och låter den smälta.
2. Vispa ägg och socker poröst
3. Blanda de torra ingredienserna
4. Blanda ner de torra ingredienserna och margarinet i socker och ägg blandningen
5. Riv mandelmassa på de små hålen på rivjärnet och vispa ner i smeten
6. Lägg några hallon i varje muffinsform
7. Fyll varje muffins form med ca 2/3 smet
8. Grädda i 200°C  i ca 12 minuter
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madeleines recept

Mina goda recept på det jag bakar och tillagar här hemma och lite annat som jag känner för att dela med mig av.

RSS 2.0