Cupcakes med nutellafrosting

Cupcakes med nutellafrosting
Ca 12 muffins
 
 
Muffins:
2 ägg
2 dl socker
1 dl mjölk
1 dl flytande margarin/smält smör
3 dl vetemjöl
2 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
 
Gör så här:
1. Vispa ägg och socker poröst
2. Tillsätt mjölk och smör
3. Blanda de torra ingredienserna och blanda ner i smeten 
4. Häll ca 2/3 smet i varje form och grädda i 200°C i ca 12 minuter
 
Nutella frosting: 
50 g rumstempurerat smör
100 g färskost
2 dl nutella
2 dl florsocker
 
Gör så här:
Blanda alla ingredienser till en jämn smet och låt stå i kylskåpet en stund för att stelna lite innan du spritsar det på muffinsen.
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madeleines recept

Mina goda recept på det jag bakar och tillagar här hemma och lite annat som jag känner för att dela med mig av.

RSS 2.0