Madeleines bröd med pumpakärnor

Skulle baka ett bröd här hemma som jag hade hittat men då jag inte hade de ingredienser som behövdes så hittade jag på ett eget, sa till min sambo att detta kan ju bli lite hur som helst men oj så gott det blev, rekommenderar verkligen! och så är det ju lite extra gott efter som jag hittade på det själv också ;) haha.
 
Madeleines bröd med pumpakärnor
2 limpor
 
 
 
50 g jäst
5,5 dl vatten
0,5 dl olivolja
3 msk honung
3 tsk salt
1 dl pumpakärnor
0,5 dl linfrön
3 dl dinkelmjöl
2 dl vetekli
10 dl vetemjöl fullkorn
 
Gör så här:
1. Värm vatten och olivolja till 37°c och rör ut jästen
2. Blanda alla ingredienser med degspadet (spara lite mjö till utbakningenl) och blanda kraftigt
3.Låt degen jäsa under bakduk i ca 30 min
4. Dela degen i två delar och och baka ut till två runda bröd
5. Låt jäsa i yttligare 30 min
6. Grädda i 200°c i ca 35-45 minuter
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

Madeleines recept

Mina goda recept på det jag bakar och tillagar här hemma och lite annat som jag känner för att dela med mig av.

RSS 2.0